B Utbildning – Manuell & Automat

Vi på Sollentuna Trafikskola vill att Du ska få en så effektiv och sparsam utbildning som möjligt. Därför vill vi gärna att Du berättar för oss om Dina förväntningar och mål på utbildningen. Då kan vi tillsammans göra upp en plan som får Din utbildning att flyta på bästa sätt.

Våra körlektioner utgår från Sjöängsvägen 15 i Norrviken eller Aniaraplatsen 6 i Sollentuna C.

För att Din lektion ska bli så effektiv och lärorik som möjligt så är det viktigt att Du kommer väl förberedd genom att Du gått igenom föregående lektion samt att du är utvilad och ser positivt på dagens körlektion.

Så här går en körlektion till hos oss. Om du vill ha det på något annat sätt meddela din lärare i god tid.

• Vi börjar med en återblick ifrån förra lektionen för att friska upp de redan befintliga kunskaperna och reflektera över vad vi har framför oss.
• Sedan tar vi upp dagens mål med lektionen, både Dina och våra.
• Eleven skall efter lektionens slut kunna göra en egen utvärdering av lektionen
• Därefter sammanfattar vi de nya kunskaperna då lektionen är avslutad.

Eftersom vägen till körkortet är mer än bara praktisk övning är det viktigt att Du även kämpar på med den teoretiska delen. Om Du studerar teorin parallellt med Din körning, så kommer båda delar bli lättare att förstå och Dina kunskaper bli djupare.