Teoriprov Moped

Klass I

Teoriprovet för klass I (EU-moped) gör du hos Trafikverket, du bokar det direkt hos dem. Provet består av 70 frågor (varav 5 är testfrågor), du har 50min på dig och du måste ha minst 52 rätt. Innan du skriver provet tar du bilden och skriver underskriften som kommer finnas på ditt körkort, så tänk på att komma till lokalen i god tid.

Tänk på att komma väl förberedd till provet, jobba inte endast med testerna på skolportalen, använd dig av  texterna för att hämta kunskapen ni behöver för provet.

Provet bokar du efter att du har en godkänd mopedutbildning från trafikskolan, tänk på att det kan ta upp till en vecka från att du kört en godkänd trafiklektion och visat din teorikunskap till att utbildningen är inrapporterad.

Klass II

Teoriprovet för klass II gör du hos oss i Norrviken, det är 35 frågor på 40min. Du bokar provet genom att ringa till 08-754 26 00 eller genom att maila oss på info@sollentuna-trafikskola.se.

Du kan även använda kontaktformuläret nedan, kom då gärna med förslag på tider och datum som passar er så ska vi se vad vi kan erbjuda.

Fel: Kontaktformulär hittades inte.