Boka lektion MC

Lektioner kan du boka via receptionen, på mail till info@sollentuna-trafikskola.se eller via telefon 08-754 26 00. Du kan även boka in lektioner på bana via vår skolportal, är du en ny elev behöver du först boka via skolan innan du får inloggning och kan boka själv.

Trafikskolaonline startsida inloggad

Startvy

När du loggat in på vår skolportal möts du av denna sida, här kommer du åt ev. teori, du kan se kommentarer från dina körda lektioner under fliken bokningar samt se dina kommande lektioner/kurser.

För att boka ny tid för körning på bana, avboka din lektion eller se lediga tider klickar du på knappen längst till höger ”Boka en tid”.

Schema och bokning

När du klickat in på schemat är läraren Awet förvald högst upp till vänster, om det är andra val tillagda kan du klicka bort de för att lättare se de aktuella tiderna. Det är Awet som är vår MC-lärare och endast han som har lektioner du kan boka.

Röda tider är redan bokade av annan elev, gula tider är lediga och du kan boka de. Gröna tider har du bokat.

Alla våra MC lektioner är två timmar och heter något med ”MC”, t.ex. ”MC bana” övriga tider är för bil eller moped.

Om du ser en tid som är gul och som du vill boka klickar du på den och får då upp ett litet fönster där du kan se vilken tid du valt och våra avbokningsregler, för att boka den väljer du sedan ja.

OBS! Bokar du tider själv kommer du inte få ett bekräftelsemail utan det skickas endast ut när du haft kontakt med receptionen. Det är viktigt att du ser till att skriva upp/lägga in den tid du bokar in din kalender så du inte missar den.

Önskad resurs upptagen

Ibland kan du få ett felmeddelande när du försöker boka, om det står ”Önskad resurs upptagen” betyder det:

• Lätt eller mellan MC: tiden är upptagen för din behörighet, dvs vår lätta mc eller vår mellan mc redan är bokad den tiden.
  • Tung MC: du behöver byta resurs, vi har flera tunga mc och i systemet finns därmed flera resurser som är tung mc. De är inte kopplade på plats, dvs. om du endast bokar tung mc 1 betyder inte det att du sitter på samma mc under alla lektioner. Bredvid där du valde lärare kan du klicka för att välja en annan resurs, klicka in på en annan och pröva boka på nytt.

Övriga felmeddelanden

Får du något annat felmeddelande, kontakta trafikskolan så kan vi reda ut vad som inträffat. Det finns en begränsning som gör att du inte kan boka om du har en obetald lektion samt att du endast kan ha tre stycken bokningar utöver det du redan har betalt för/har i saldo.